NRK Radio P2, 27. mai, 08:03:
"Kun en av tre nordmenn bryr seg om Melodi i Grand Prix - likevel fulgte over 800.000 seere den første semifinalen tirsdag (...)"
"[åpningsfilmen på festspillene i Bergen] var en gammel film, fra 80-tallet, i analogt format, og dette blir jo veldig klumpene når vi ser den idag, med våre digitale øyne"
Aplikasi PicsArt dan Cara Menggunakannya TERBARU!
-
Pеnggunааn mеdіа sosial gunа mengupload berbagai mасаm foto dan vіdео. Tаk
jаrаng dari mеrеkа mеmреrсаntіk tаmріlаnnуа раdа aku miliknya. Sеhіnggа
ragam ...
4 years ago

2 comments:
Jeg tenkte på noe liknende da jeg nettopp å Rear Window (Hitchcock). På slutten, når han faller ned fra vinduet, ser det veldig kunstig ut, slik de fleste spesialeffekter fra den tiden gjør med 'våre digitale øyne'. Problemet er ikke at det ser kunstig ut - det kan vi vedkjenne at det gjør. Problemet er at vi læres opp til å se på dette som noe nærmest naivt, noe vi heldigvis slipper å oppleve i dag. Derfor ser vi på digitalt høyoppløselig bilde som et ukritisk framskritt; vi tror at filmen blir bedre fordi bildekvaliteten blir høyere.
ref. "dette kameraet tar bedre bilder, det har flere megapixler".
Post a Comment